Musisz dobrze zaplanować wydatki, żeby nie przepłacać za usługi, na które nie warto wydawać tyle pieniędzy.
Dobrze skonstruowany budżet pozwoli na rozsądne zagospodarowanie środków.
Sprawdź, czy przy organizacji kolejnego eventu powinieneś oszczędzić na sali konferencyjnej w hotelu i gadżetach reklamowych?
Spis treści:
1. Gdzie zorganizować konferencje, żeby oszczędzić?
2. Na tych rzeczach zaoszczędzisz fortunę.
3. Na czym nie warto oszczędzać przy organizacji konferencji.
Organizacja konferencji – realne koszty
Jeżeli nie wiesz jeszcze, gdzie zorganizować konferencje, zostań z nami, zdradzimy Ci jak znaleźć idealne miejsce i zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Oczywiście od budżetu, w którym muszą się znaleźć wszelkie realne koszty.
Skąd jednak masz wiedzieć jaką kwotę przeznaczyć na konferencję?
Z pewnością musisz, wiedzieć ilu gości możesz się spodziewać, kolejny krok to koszt udziału w konferencji.
Oszacowanie tych kwot pozwoli Ci również odpowiedzieć na kluczowe pytania:
Gdzie zorganizować konferencje? Gdzie stać Cię na organizację konferencji?
Żeby dobrze zrozumieć ten schemat, spójrz na przykładowy podział kosztów.
100 osób x 1000 zł = 100 000 zł
Musisz jedynie, dowiedzieć się na co przeznaczyłeś za dużo pieniędzy?
Nikt nie chce przepłacać – czyli na co nie wydawać fortuny?
Rozsądne planowanie z wyprzedzeniem to klucz do finansowego sukcesu.
Pozwoli Ci to na dokładnie sprawdzenie wszystkich ofert sal konferencyjnych w hotelu.
Z zapasem czasu wybierzesz miejsce w dobrej cenie, w dobrej lokalizacji z kompletem usług.
O to przecież chodzi.
Już na początku tworzenia kosztorysu, skupmy się na elementach, na których można oszczędzić lub z których możesz zrezygnować.
Prowadzący i gwiazda wydarzenia
Zatrudnienie takiej gwiazdy sporo kosztuje.
Nie chodzi tylko o kwestie honorarium, ale również o nazwijmy to „opiekę nad gwiazdą”.
Taki gwiazdorski budżet obejmuje: nocleg gwiazdy, transport oraz dodatkowe wymagania.
Ostateczna kwota może Cię przyprawić o zawrót głowy.
Dlatego poważnie się zastanów czy potrzebujesz Oliviera Janiaka, czy wspomnianego Krzysztofa Ibisza w roli prowadzącego?
Zastanów się, czy w ogóle potrzebujesz prowadzącego.
Rezygnacja z tego punktu znacznie odciąży Twój budżet. Decyzję jednak pozostawiamy Tobie 🙂
Materiały reklamowe z taniej drukarni
W końcu i tak najważniejszy jest przekaz takiej ulotki, czyli treść.
Przekaz reklamowy ma trafić do Twoich gości, zostać w ich głowach i tyle.
Zadanie wykonane.
Ceny wydruków w tych miejscach, są nawet o 30% tańsze niż w sieciowej znanej drukarni.
Papierowe materiały reklamowe możesz wydrukować, ale umieść je raczej w sali konferencyjnej w hotelu.
Gadżety reklamowe i prezenty dla gości VIP
Kupno 100. sztuk pendrive’ów, latarek i power banków to spory wydatek.
Wydatek, który mocno obciąży budżet konferencji.Najtańszy znaleziony przez nas power bank (wyszukiwarka internetowa fraza: gadżet power bank), który nie wygląda, jak tania zabawka kosztuje ok 45 złotych brutto.
Zakup 100. sztuk takiego gadżetu daje nam 4500 zł.
A to jedynie jeden gadżet, a co zresztą?
Robi nam się budżet gadżetowy w wysokości ok. 10 tysięcy złotych.
Tych pieniędzy naprawdę nie warto wydawać na zabawki, które uczestnicy szybko wyrzucą.
Taki budżet pozwoli Ci wykupić sporo miejsc reklamowych.
Reklama
Do promocji swojego wydarzenia wykorzystaj adresy e-mailowe klientów, partnerów oraz uczestników poprzednich konferencji.
E-mail marketing to nadal skuteczny kanał reklamowy.
Nie musisz zaraz kupować drogiej platformy e-mailowej, skorzystaj z darmowych narzędzi np. FreshMail.pl.
Skuteczniejsze od reklamy outdoorowej są reklamy w systemie Google Adwords oraz w mediach społecznościowych.
Sociale to miejsce, gdzie koniecznie musisz opublikować informacje o swojej konferencji.
Twórz wydarzenia, wstawiaj posty o konferencji, wysyłaj zaproszenia.
Promocję zacznij na popularnych portalach: Facebook, Instagram Twitter oraz LinkedIn.
Promocja i reklama konferencji to tak szeroki temat, że z pewnością nadaje się na osobny artykuł.
Dodatkowe atrakcje
Jeżeli już wiesz, gdzie zorganizujesz konferencje i będzie to hotel, zapytaj obsługę o atrakcje dla grup zorganizowanych.
Koszt zorganizowania takich aktywności z pewnością będzie mniejsza niż organizacja koncertu znanego zespołu.
Wspólna zabawa sprzyja integracji, to czas na biznesowe, swobodne rozmowy.
Wykorzystaj to.
Realne koszty bez oszczędzania – na to warto wydać ostatnią złotówkę!
Dzięki tej rezerwie będziesz mógł, pozwolić sobie na wynajęcie lepszej sali konferencyjnej w hotelu lub zmniejszenie opłaty konferencyjnej.
Na co nie powinieneś żałować pieniędzy przy organizacji konferencji?
Sala konferencyjna w hotelu
Sala konferencyjna w hotelu została wywołana już wielokrotnie do tablicy w tym artykule.
Na profesjonalnej, w pełni wyposażonej sali po prostu nie możesz oszczędzać.
Ma działać klimatyzacja i cały sprzęt.
Marzy Ci się konferencja w uroczym hotelu nad jeziorem albo w luksusowym hotelu w centrum miasta?
Dlatego bądź na bieżąco, obserwuj oferty i skorzystaj z ofert specjalnych i rabatów.
One naprawdę się zdarzają, zwłaszcza w okresie zimowym.
Trzymaj rękę na pulsie.
Zapewniam, będzie to trafiona inwestycja.
Nocleg dla uczestników
Najlepiej by było, gdyby po prostu nocowali w hotelu, w którym odbywa się konferencja.
Co więcej nocleg i odpoczynek w miejscu gdzie zorganizowana jest konferencja pozytywnie wpłynie na wydajność pracy.
Każdego wykończy kursowanie między hotelem a salą konferencją, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi wieczorna podróż.
Jako organizator chcesz się pokazać z jak najlepszej strony, zarezerwuj nocleg dla gości w hotelu konferencyjnym.
Zadbaj, by niczego podczas tego pobytu im nie brakowało.
Wyśmienite śniadanie powinno być wliczone w cenę noclegu. Wszelkie szczegóły ustal z obsługą hotelu.
Posiłki i napoje
Nie masz doświadczenia z firmami cateringowymi?
Zespół kucharzy hotelowych posiada, doświadczenie w przygotowywaniu posiłków dla dużej grupy.
To pełna oferta, która elastycznie dopasuje się Twoich potrzeb i często rezerwacja takiego pakietu wychodzi taniej.
Z naszą pomocą zorganizujesz perfekcyjny event, który Cię nie zrujnuje.
Tworząc budżet, koniecznie sprawdzaj czy konferencja jest rentowna.
Organizacja wydarzenia z budżetem na minusie, nie ma sensu.
Skontaktuj się z działem dedykowanym konferencjom w Centrum MOLO.
Specjaliści odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania, kontakt do nich znajdziesz tutaj.