Co można robić po konferencji biznesowej w hotelu? Podpowiadamy

konferencja biznesowa w hotelu
Konferencje biznesowe w hotelu, eventy, szkolenia wyjazdowe, spotkania biznesowe w hotelu.
Doskonale znasz te wydarzenia, w ciągu roku uczestniczysz w nich bardzo często.
Scenariusz jest prawie zawsze taki sam.
Wystąpienia prelegentów, przerwa kawowa, rozmowy kuluarowe, przerwa obiadowa, kolejne wystąpienia i do domu.
I koniec wydarzenia.
Czy aby na pewno?
Może istnieje recepta na to jak zachować się po konferencji?
Z kim powinieneś porozmawiać po zakończeniu spotkania biznesowego w hotelu?
Czy jako organizator konferencji powinieneś zadbać o wieczorne atrakcje?
Odpowiedzi na te pytanie zdradzimy w tym artykule.
Podpowiemy jak efektywnie zakończyć konferencję biznesową w hotelu.
Jak ułożyć plan dnia, krok po kroku.
Od rozpoczęcia spotkania biznesowe aż do jego zakończenia.
Spis treści:

Organizujemy konferencje biznesowe w hotelu. Dlaczego właśnie tam?

Miejsce, miejsce i jeszcze raz miejsce.
Uwierz, to najważniejsze, od tego trzeba zacząć. Dlaczego to takie ważne?
Sama sala konferencyjna, nie przyciągnie gości, nie zadba o każdego uczestnika, nie zapewni noclegu itp.
Jeżeli Twoje wydarzenie planowane jest na kilka dni, oferta tego spotkania biznesowego w hotelu zdecydowanie przyciągnie więcej gości.
Z kilku powodów:
  1. Uczestnicy konferencji biznesowych w hotelu, nie muszą martwić się o powrót samochodem do domu. Nocleg mają zapewniony tutaj na miejscu.
  2. Korzystając z gościnności hotelu, ośrodek zadba o wszystkie posiłki (przerwa kawowa, przerwa obiadowa).
  3. Hotele dysponują kilkom salami konferencyjnymi. Zatem kilka wykładów, czy warsztatów może odbywać się jednocześnie.
  4. I wreszcie najważniejsze, nasz główny temat przewodni. W hotelu zawsze znajdzie się odpowiednie miejsce na wieczorne rozmowy biznesowe oraz wieczorne atrakcje.

Co robić po konferencji biznesowej w hotelu?

Każdemu organizatorowi zależy na tym, by wydarzenie nie było tylko dobrze zaplanowanie, ale również, żeby zostało zapamiętane.
Nie mówimy tutaj jedynie o ochach i achach gości, ale o feedbacku uczestników konferencji.
Kiedy już nasze spotkanie biznesowe w hotelu dobiega końca, dajemy znak obsłudze, że zamykamy wydarzenie, mamy ochotę już tylko położyć się wygodnym hotelowym łóżku.
To prawda. Organizacja konferencji to wymagające zajęcie należy nam się w końcu odpoczynek.
Jednak nie tak szybko!
Nie opuszczaj jeszcze sali konferencyjnej, zostało jeszcze sporo pracy.
Skoro chcemy, żeby goście zapamiętali nasze wydarzenie czas na rozmowy z gośćmi i podsumowanie wydarzenia.

Podziękowania

Waszą konferencję biznesową w hotelu organizuje nie jedna osoba, lecz cały zespół.
I warto mu podziękować i nie tylko jemu.
Po zakończeniu naszego spotkania biznesowego w hotelu warto podziękować wszystkim.
Uczestnikom, prelegentom oraz profesjonalnej obsłudze hotelu.
Jak najlepiej podziękować tym wszystkim osobom?
Możliwości jest kilka:
  1. Osobiste podziękowania i serdeczny uścisk ręki.
  2. Podziękowania ogólne dla prelegentów, uczestników, zespołu. Wygłoszone przez jedną osobę przez mikrofon.
  3. Podziękowania w mediach społecznościowych. Ten rodzaj podziękowań ostatnio zyskuje na popularności. Wstawiamy zdjęcie z konferencji (najlepiej gdyby na zdjęciu byli wszyscy, którym chcemy podziękować tzw. zdjęcie grupowe). W poście oznaczamy wszystkich adresatów tych życzliwych słów.
Takich podziękowań po prostu nie może zabraknąć.
Ich brak może zostać odebrany jako nieprofesjonalne zachowanie wobec wszystkich współpracowników.
W końcu na sukces konferencji biznesowej w hotelu pracuje wiele osób. Warto chociaż symbolicznie ich wyróżnić.
Jeżeli są wśród współpracowników osoby, którym należą się szczególne podziękowania, można wręczyć im upominki od firmy lub bukiety kwiatów.
Takie gesty zawsze pozytywnie wpływają na wizerunek firmy.

To obowiązkowy element każdego spotkania biznesowego.
Takie podsumowanie można przeprowadzić na dwa sposoby.
Na sam koniec konferencji, lider zespołu organizatorów konferencji, może podziękować wszystkim za udział oraz krótko podsumować wydarzenie.
Co powinno znaleźć się w tym podsumowaniu?
Warto przypomnieć imiona i nazwiska wszystkich prelegentów, honorowych gości (prezesa firmy), wspomnieć o partnerach, współorganizatorach i patronatach honorowych/medialnych (jeśli takie były).
W podsumowaniu warto zawrzeć zaproszenie na wieczorne after party oraz zapowiedź kolejnej edycji konferencji.

Ankieta opiniotwórcza

Podejrzewam, że nikt nie lubi ich wypełniać. Nie mamy czasu ich wypełniać.
Jednak są one cennym źródłem informacji dla organizatorów. Taką ankietę warto wręczyć uczestnikom już przy rejestracji w pakiecie ze wszystkimi materiałami konferencyjnymi.
Na koniec konferencji, prowadzący powinien poprosić uczestników o wypełnienie ankiety.
Obsługa hotelu zbierze wszystkie karty i przekaże je organizatorom.
To właśnie z tych ankiet dowiesz się, jak uczestnicy odbierają Twoje wydarzenie.
Co im się najbardziej podobało? Co im przeszkadzało?
W skali od 1 do 10, którego z prelegentów oceniają najlepiej?
Twoi goście niechętnie wypełniają papierowe ankiety?
Mam drugie rozwiązanie.

Siła mediów społecznościowych
Chyba już nikogo dzisiaj nie trzeba przekonywać, jak wielką moc mają media społecznościowe.
Jeżeli Twoje wydarzenie istnieje na Facebook’u, a Twoja firma jako organizator ma profil na FB – wykorzystaj to!
Odsyłaj uczestników konferencji do mediów społecznościowych. Niech tam zostawiają swoje oceny (zakładka Recenzje), opinie.
Internet jest ogromny, wszyscy się pomieścimy.
„Częstuj” uczestników Twojej konferencji biznesowej w hotelu wizytówkami. Zachęcaj do przesyłania wiadomości e-mailowych.
Feedback, który zbierzesz to bardzo cenne informacje.
Z pewnością wykorzystasz je przy organizacji kolejnych eventów.
 
Wieczorne afterparty
A wieczorem, a wieczorem.
No właśnie, wieczór to czas na integrację oraz rozrywkę.
Podczas integracji, łatwiej poznać wszystkich uczestników, nawiązać relacje biznesowe, zdobyć klientów.
Organizator konferencji biznesowej w hotelu musi stworzyć plan na wieczór.

Jakie atrakcje wybrać?
Wszystko zależy od tego, kim są uczestnicy i jaki charakter ma to spotkanie biznesowe w hotelu.
Jeżeli wszyscy dobrze się znacie, panuje między Wami swobodna atmosfera, zaproponuj wieczorną biesiadę przy ognisku.
Prezesi i menedżerowie raczej nie będą mieli ochoty na taką zabawę?
Zatem zorganizuj elegancką kolację. Hotelowa kuchnia zadba o wyśmienite dania.
Po kolacji czas na integracje uczestników przy drinku.
To idealna atmosfera do rozmów i biznesowych negocjacji.
Jeżeli jednak Twoi goście padają ze zmęczenia, zaproponuj odprężające masaże w SPA.
Wizyta w SPA w pakiecie konferencyjnym z pewnością przyciągnie gości na Twoje wydarzenie.
Kto nie chciałby odprężyć się w świątyni relaksu po wyczerpującym dniu?
Na koniec mam jeszcze propozycje dla tych, którzy nie zamierzają w nocy spać.
Klubowa impreza do białego rana? Czemu nie!
Jeżeli Twoi goście mają siłę na szaleństwo na parkiecie, zorganizuj dla nich prawdziwe party z Dj-em.
Na sukces konferencji biznesowej w hotelu pracuje sporo osób.
Doceń to i pamiętaj, że warto im na końcu wydarzenia życzliwie podziękować za ciężką pracę.
Nie zapomnij, po co organizujesz takie spotkania biznesowe?
Zapraszasz gości do hotelu, chcesz ich przyjąć w profesjonalnej sali konferencyjnej z uśmiechniętą obsługą.
Twoim gościom ma niczego nie brakować.
Stajesz na głowie w wymyślaniu atrakcji wieczornych oraz konferencyjnego menu.
Wszystko po to by, zachwycić gości, przekonać do skorzystania z usług Twojej firmy.
Pracujesz na wizerunek i markę swojej firmy, dlatego musisz zadbać o każdy szczegół tego przedsięwzięcia.
Organizując uczestnikom czas po konferencji, masz szansę poznać ich zdanie nie tylko na temat konferencji, ale na temat Twojej firmy, Twojego wysiłku włożonego w te biznesowe spotkania.
Dobrze wykorzystaj ten czas!
Jeśli chcesz powierzyć organizację konferencji profesjonalistom, chcesz mieć pewność, że całość zostanie dopięta na ostatni guzik, zapoznaj się ofertą Centrum MOLO.
Centrum Konferencyjno-Rekreacyjnym MOLO zorganizujesz każde wydarzenie biznesowe.