Organizing conferences for companies - what to pay attention to

business hotel

O tym, że organisation of conferences dla firm jest niezwykle ważna dla prowadzonego przez nas biznesu, nikogo nie trzeba nadmiernie przekonywać. Jednak – aby podejmowane przez nas przedsięwzięcie rzeczywiście przyniosło nam korzyść, nie możemy pozwolić na organizacyjne niedociągnięcia. Dlatego, jeśli planujemy biznesowy event, musi on rzeczywiście postawić naszą markę w jak najkorzystniejszym świetle. A zatem – zawalczmy o sukces z pełnym zaangażowaniem i w sposób przemyślany.

 

Conference organization - strategy

Zanim przystąpimy do organizacji konferencji – it is very important to plan the right strategy. Powinniśmy zastanowić się przede wszystkim nad tym, jaki cel chcemy osiągnąć i jakich korzyści dla firmy spodziewamy się dzięki podejmowanemu przez nas przedsięwzięciu. Im jaśniejszą wizję celu będziemy mieli, tym łatwiej nam będzie stworzyć plan działania i dobrać potrzebne środki. Jeśli nie zdefiniujemy naszych priorytetów – będzie nam bardzo trudno określić etapy drogi do pokonania i uporządkować nasze działania. Z pewnością pierwszym krokiem, który powinniśmy podjąć, jest budget setting – jaką sumę możemy przeznaczyć na event. Drugi krok to ustalenie guest lists i the subject matter addressed. Ważne jest określenie nie tylko liczby zaproszonych osób, ale również prestiż – im większe ich znaczenie w świecie biznesu czy nauki, the higher the bar set. Warto również dopasować tematykę wykładów i styl sali konferencyjnej do charakteru i wieku zaproszonych.

What type of conference do we anticipate?

Jeśli już wiemy kogo i w jakim celu chcemy zaprosić (np. chcemy przedstawić naszą firmę w roli eksperta w danej dziedzinie, sprzedać wytwarzane przez nas produkty czy usługi lub też nawiązać współpracę z nowymi kontrahentami), powinniśmy zaplanować czas trwania konferencji i ustalić, czy będzie ona jedno- czy kilkudniowa. Jeśli bowiem będzie trwała dłużej niż jeden dzień – potrzebne będą noclegi. A jeśli goście zostaną na noc – dobrze jest również zaplanować dla nich posiłki i zaproponować atrakcyjne możliwości spędzenia wolnego czasu. Zarówno zapewnienie zaproszonym odpowiedniego relaksu, jak i dobrych posiłków z pewnością pozytywnie ich do nas nastawi. Im bardziej poczują się przez nas dobrze przyjęci – tym lepszą współpracą to w przyszłości zaowocuje. Dlatego – odpowiedzmy sobie na pytanie, co i w jakiej formie chcemy im zapewnić. Z pewnością bardzo wskazana jest w takich sytuacjach konsultacja ze specjalistami zajmującymi się organizacją konferencji dla firm, gdyż mają oni świetną orientację w tym temacie.

Potrzeby gości w czasie konferencji

Mimo że konferencje czy eventy biznesowe organizujemy dla korzyści naszej firmy – paradoksalnie to o potrzeby naszych gości powinniśmy zadbać w pierwszej kolejności i dołożyć wszelkich starań, by byli zadowoleni. A zatem zastanówmy się, co mogłoby zaproszonych wprawić w niezadowolenie, by odpowiednio wcześnie temu zapobiec. Zacznijmy od pierwszego kontaktu, który nawiążemy z naszymi gośćmi czyli od zaproszeń. Ich forma jest bardzo ważna. Nie wszyscy tolerują je w formie e-mailowej (jest ona zdecydowanie mniej elegancka i znacznie bardziej bezosobowa niż forma papierowa). Co więcej – mail łatwiej jest zlekceważyć i potraktować jak SPAM. Jeśli zaś już zdecydowaliśmy się na wysyłanie zaproszeń pocztą w formie papierowej – postarajmy się, by w jak najwyższym stopniu adresat poczuł, że korespondencja dotyczy go osobiście. Zadbajmy zatem, by była ona estetyczna, imiennie adresowana, a podpis zapraszającego by był odręczny. Nic nie zrobi gorszego wrażenia niż kserokopia zaproszenia. Warto również poprosić o potwierdzenie udziału w konferencji, gdyż skłoni to adresata do reakcji.

Convenient location of the conference center

Kolejną ważną sprawą jest lokalizacja miejsca, gdzie chcemy zorganizować konferencję (na pewno zaproszeni goście zwrócą na to uwagę). Po pierwsze – zapewnijmy im wygodny i nieskomplikowany dojazd oraz możliwość parkowania. Do zaproszenia możemy dołączyć szczegółową mapkę i wyjaśnienia dotyczące położenia sali konferencyjnej. Wskazane jest również podać orientacyjny czas dojazdu (np. od centrum dużego miasta). To z pewnością pozwoli uniknąć spóźnień i zakłóceń wynikających z poszukiwania sali konferencyjnej. Nie zaszkodzi również dołączyć do zaproszenia zdjęcia przedstawiającego ośrodek, do którego zaprosiliśmy gości. Im bardziej będzie ono wizualnie atrakcyjne – tym większa szansa, że zainteresuje zaproszonych. Pamiętajmy, że zaproszenie na konferencję to również wizytówka naszej firmy! A im więcej atrakcji i wartościowych informacji w nim zamieścimy – tym większa szansa, że zostanie ono przyjęte. Co więcej – im większy zapewnimy prestiż organizowanego przez nas eventu, tym lepiej wpłynie to na nasz wizerunek i poważne potraktowanie zaproszenia.
Komfort i wygoda
Z całą pewnością czynnikiem, który ma ogromne znaczenie dla samopoczucia zaproszonych gości, jest komfort i wygoda. Walory wizualne są niezwykle istotne dla wywarcia tzw. pierwszego wrażenia, ale w dalszej kolejności nasi goście zwrócą uwagę na swoje samopoczucie. Stąd – sprawdźmy, czy krzesła, na których będą siedzieć, zapewnią im wygodę przez kilka godzin, czy sala konferencyjna jest odpowiednio oświetlona, nagłośniona i czysta. Let's pay attention, czy działa klimatyzacja i jej dźwięk nie będzie zaburzał głosu mówcy. Bardzo duże znaczenie ma też zapach – jeśli będzie nieświeży lub zbyt intensywny – z pewnością pogorszy to samopoczucie zaproszonych, a może nawet sprawić, że opuszczą oni salę. Zadbajmy też o dostęp do ciepłych i zimnych napoi oraz przekąsek – aby nasi goście mogli z nich bez ograniczeń korzystać (głód i pragnienie zwykle mocno pogarszają samopoczucie). Równie ważny jest też dostęp do informacji (plan dnia, tematyka wykładów, nazwiska mówców, a nawet menu). Nie są też wskazane zmiany w punktach dnia w trakcie trwania wydarzenia – np. tematyka wykładów czy godzina zakończenia. Oczywiście potrzeba pewnej elastyczności i dopasowania się do bieżących potrzeb, ale jeśli ktoś przyjął zaproszenie ze względu na tematykę, a po konferencji ma umówione ważne spotkanie – z pewnością będzie sfrustrowany z powodu zmian pierwotnych ustaleń.

Profesjonalizm i doświadczenie organizacyjne

Umiejętność przewidywania nieoczekiwanych zdarzeń, potrzeb gości czy przyczyn, dla jakich przebieg konferencji mógłby ulec zakłóceniu, jest cechą profesjonalistów z dużym doświadczeniem. Dlatego – jeśli chcemy, by organizowany przez nas event zakończył się sukcesem – najlepiej oddać sprawy w ręce specjalistów od organizacji konferencji dla firm. Dla osób pracujących w conference and training centers zajmowanie się tego typu wydarzeniami to przysłowiowy „chleb powszedni”. Dlatego o wiele łatwiej i sprawniej będzie im zadbać o potrzeby naszych gości i przewidzieć powody, dla jakich mogliby poczuć się oni niezadowoleni niż nam. Co więcej – sale i pomieszczenia, którymi dysponują tego typu ośrodki, z pewnością są o wiele bardziej reprezentacyjne i przygotowane pod kątem organizacji konferencji dla firm niż te, które moglibyśmy zapewnić w naszej siedzibie (dla porównania – sprawdź standard Training and Conference Center MOLO and see for yourself).